OPREMA

Kako su četiri profesionalna fotografa i kreatora sadržaja napredovali pomoću EOS R sistema

Razmišljate o prelasku na Canon EOS R sistem? Četiri profesionalca dele saznanja kako im je tehnologija pomogla u razvijanju veština i unapređivanju sadržaja.
Drveće pokriveno izmaglicom iznad tepiha od paprati koje je Veriti Miligan snimila pomoću fotoaparata Canon EOS R5 sa objektivom Canon RF 28-70mm F2L USM.

Za mnoge od najproduktivnijih fotografa i kreatora sadržaja današnjice, prelazak na Canon EOS R sistem doneo je revolucionarnu promenu. Predstavljen 2018, EOS R asortiman fotoaparata bez ogledala i RF objektiva nastavlja da se širi. To znači da uvek postoji savršen model za nadogradnju, od kompaktnog fotoaparata Canon EOS R100 sa APS-C senzorom do EOS R6 Mark II – hibridnog moćnog modela punog formata.

Četiri profesionalna fotografa ovde dele kao su unapredili karijeru i veštine više nego ikada pre prelaskom na EOS R sistem. Svaki snimatelj je jedinstven i specijalizovan za različite oblasti, ali EOS R sistem objedinjuje tehnologiju sa čistom upotrebljivošću i pruža im sve funkcije koje su potrebne za poboljšavanje i napredak.

Veriti Miligan – fotografisanje prirode i pejzaža

Grad Birmingem u Ujedinjenom Kraljevstvu, fotografisan u sumrak od strane Veriti Miligan pomoću fotoaparata Canon EOS R5 sa objektivom Canon RF 28-70mm F2L USM.

Pejzažni fotograf Veriti Miligan isprobala je različite brendove fotoaparata tokom godina, ali se uvek vraćala kompaniji Canon. „Sviđa mi se način na koji reprodukuju RAW slike i mogućnosti fotoaparata u nezgodnim situacijama, kao kada sam primorana da koristim visoku ISO osetljivost“, kaže ona. Živi u Birmingemu u Ujedinjenom Kraljevstvu i redovno snima grad. „Moje omiljeno doba dana za gradske pejzaže je sumrak, odmah nakon zalaska sunca“, kaže ona. Snimljeno pomoću Canon EOS R5 sa objektivom Canon RF 28-70mm F2L USM pri 70 mm, 15 s, f/11 i ISO 100. © Verity Milligan

Dine na plaži Luskentajr na ostrvu Haris u Škotskoj, fotografisane sa peščanom travom osvetljenom nasuprot olujnom nebu na fotografiji koju je Veriti Miligan snimila pomoću fotoaparata Canon EOS R5.

Veriti je 2023. provela mesec dana na ostrvu Haris u Škotskoj. „Ovo je bio jedan od prvih dana kada je svetlo oživelo“, kaže ona. „Bila sam na dinama kod Luskentajra, a olujni oblaci u kontrastu sa svetlom koje pleše na peščanoj travi stvorili su dramatičnu scenu.“ Opseg žižne daljine 28–70 mm postao joj je omiljeni za fotografisanje pejzaža. Snimljeno pomoću Canon EOS R5 sa objektivom Canon RF 28-70mm F2L USM pri 28 mm, 0,4 s, f/11 i ISO 320. © Verity Milligan

Veriti Miligan iz Ujedinjenog Kraljevstva najpoznatija je po snimanju atmosferskih pejzaža. Nakon četiri produktivne godine sa fotoaparatom Canon EOS 5D Mark IV, izvršila je nadogradnju na sistem EOS R. „Uz dostupni asortiman adaptera, nadogradnja na EOS R5 bila je očigledan izbor“, kaže ona. „Funkcije automatskog fokusa omogućavaju vam da bez napora podesite fotoaparat za svaki zadatak. To je naročito tačno za fotografisanje ljudi. Prepoznavanje lica i AF sa praćenjem su mi jedan od omiljenih režima.“

Veriti uvek traži zadivljujuće kompozicije, a funkcija koju najčešće koristi na modelu EOS R5 je LCD ekran osetljiv na dodir sa promenljivim uglom rezolucije 2,1 MP. „Činjenica da mogu da ga obrćem, rotiram ili pomerim u bilo koji ugao izuzetno je korisna i to je nešto što je moje fotografsko iskustvo podiglo na viši nivo“, kaže ona.

Takođe je otkrila primamljivi izbor RF objektiva. „Objektiv koji je sve promenio je Canon RF 28-70mm F2L USM. Konstantni otvor blende i prednost snimanja pri f/2 u celom opsegu omogućili su da zameni sve EF objektive sa fiksnom žižnom daljinom koje sam posedovala.“ Veriti se sada nameračila na objektiv Canon RF 70-200mm F2.8L IS USM. Pored toga, dodavanjem objektiva Canon RF 15-35MM F2.8L IS USM u torbu sa opremom pružilo bi joj opciju da proširi opseg žižne daljine u oba smera.

Diana Milos – modna i putna fotografija

Autoportret putnog fotografa Diane Milos, koja pozira u dugoj crvenoj haljini ispred serije detaljnih lukova, snimljen pomoću fotoaparata Canon EOS R10.

Kreator sadržaja sa putovanja Diana Milos često se pojavljuje na svojim fotografijama kako bi ih oživela, a kaže da joj ekran osetljiv na dodir sa promenljivim uglom na modelu Canon EOS R10 pomaže da kadrira i snima. „Koristim stativ i tajmer intervala da bih bila sigurna da je kadriranje dobro, a zatim uskočim na fotografiju“, kaže ona. Snimljeno pomoću Canon EOS R10 sa objektivom Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM pri 18 mm, 1/100 s, f/5,6 i ISO 100. © Diana Millos

Dve plesačice flamenka, obe sa jednom rukom podignutom a drugom na kuku, poziraju u dvorištu punom biljaka na fotografiji koju je Diana Milos snimila pomoću fotoaparata Canon EOS R10.

„Iako sam obožavala prethodni fotoaparat, sistem Canon EOS R je odlična nadogradnja i pomaže mi da snimam na putovanjima“, kaže Diana. „Obožavam svestranost modela Canon EOS R10, naročito AF sa detekcijom oka – sada su sve moje slike savršeno fokusirane.“ Snimljeno pomoću Canon EOS R10 sa objektivom Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM pri 1/200 s, f/1,8 i ISO 200. © Diana Millos

Pošto često u pokretu kreira luksuzne sadržaje sa putovanja, Diani Milos je potreban prenosiv fotoaparat. Godine 2022. izvršila je nadogradnju na Canon EOS R10, zbog kompaktnih dimenzija i brzog automatskog fokusa. „Postizala sam odlične rezultate sa modelom Canon EOS 7D Mark II, ali sa njim nije bilo moguće tako lako i brzo postići savršen fokus za svaku fotografiju kao sa EOS R10“, objašnjava ona. „Opsednuta sam tehnologijom za otkrivanje oka i više ne mogu da živim bez nje.“

Canon EOS R10 koristi isti sistem Dual Pixel CMOS AF II kao i fotoaparati više klase iz EOS R sistema, kao što je EOS R3. Fotoaparat takođe može da fokusira do -4 EV, što Diani omogućava da snima oštre slike pri slabom osvetljenju. „Kada fotografišete od izlaska do zalaska sunca i istražujete satima, idealno je da imate laganu opremu“, kaže ona. „EOS R10 staje u ručnu torbu i omogućava mi da ostanem neupadljiva, pa drugi ne shvataju da snimam zadivljujuće fotografije tako malim fotoaparatom.“

Diana voli da snima sa širokougaonom perspektivom, a nije morala da zameni svoje EF objektive nakon nadogradnje. „I dalje mogu da koristim objektive Canon EF 50mm f/1.8 STM i Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM sa fotoaparatom EOS R10 pomoću Canon adaptera za montiranje EF-EOS R, i savršeno rade“, kaže ona. Ako tražite RF ekvivalente ovih objektiva, možete da odaberete Canon RF 50mm F1.8 STM i Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM. Diana za sada ima samo jedan RF objektiv – Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM koji se dobija u kompletu – ali je koristila druge RF objektive na snimanju u Sevilji i kaže da joj se veoma sviđa koliko su fotografije oštre.

EOS R10 može da se strimuje uživo, naročito na YouTube, a kreiranje video sadržaja je još jedan način koji je Diani omogućio da poveća broj pratilaca. „Omogućava mi da snimam u HD i 4K rezoluciji uz neverovatne rezultate“, kaže ona. „Preporučujem ga svakom kreatoru. Sledeći na spisku mi je Canon EOS R6 Mark II, zbog mogućnosti punog formata.“

EOS R50 je takođe odlična opcija ako želite da snimate video zapise visokog kvaliteta za kanale na društvenim mrežama. Možete da otkrijete ključne razlike između modela EOS R50 i EOS R10 u našem praktičnom vodiču koji će vam pomoći da donesete pravu odluku.

Andres Meknil – ulična i komercijalna fotografija

Crkva u snegu koju je Andres Meknil fotografisao pomoću fotoaparata Canon EOS R6.

„Moje omiljeno vreme za snimanje je kada pada kiša, pa mi je ključno da posedujem fotoaparat koji može da izađe na kraj sa vremenskim uslovima“, kaže ulični fotograf Andres Meknil. Snimljeno pomoću Canon EOS R6 sa objektivom Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM pri 50 mm, 1/640 s, f/7,1, ISO 400. © Andres McNeill

Snimljen odozgo, automobil se kreće niz gradsku ulicu oivičenu visokim zgradama, na fotografiji koju je Andres Meknil snimio pomoću fotoaparata Canon EOS R8.

Andres je takođe probao Canon EOS R8. „Nisam mogao da verujem kolike su mu dimenzije kada je uparen sa objektivom Canon RF 28mm F2.8 STM“, kaže on. „Bila je to savršena konfiguracija za uličnu fotografiju, a koristio sam je i za snimanje sporta u rafalnom režimom od 40 kadrova u sekundi.“ Snimljeno pomoću Canon EOS R8 sa objektivom Canon RF 28mm F2.8 STM pri 1/2.000 s, f/2,8 i ISO 100. © Andres McNeill

Andres Meknil iz Glazgova u Škotskoj snima komercijalne radove, portrete i sport, ali je strastven u vezi sa uličnom fotografijom uz korišćenje dramatične arhitekture kao pozadine. Ima drage uspomene na isprobavanje prijateljevog starog fotoaparata Canon DSLR i na to koliko mu se svideo njegov izgled i način na koji mu je ležao u rukama. „Canon EOS 400D bio je moj prvi fotoaparat i uvek sam ga nosio sa sobom dok sam učio da fotografišem“, objašnjava on. „Canon EOS M50 mi se veoma svideo zbog još manjih dimenzija, odličnog automatskog fokusa i fantastičnog kvaliteta video zapisa.“

Andres je prešao na sistem Canon EOS R kada je odlučio da postane profesionalac. Njegovi fotoaparati punog formata Canon EOS R5 i Canon EOS R6 odmah su mu omogućili da se usredsredi na osvetljenje i kompoziciju. „Mogućnost praćenja očiju i lica subjekata sa druge strane ulice predstavlja revolucionarnu funkciju, pošto mi omogućava da se usredsredim na druge aspekte snimaka“, kaže on. „Prisustvo pouzdanog automatskog fokusa i velike brzine uzastopnog snimanja takođe predstavljaju veliku prednost kada radite sa profesionalnim sportistima.“

Oba fotoaparata pružaju stabilizaciju slike u telu (IBIS) u 5 osa – što je proširivo na 8 koraka sa kompatibilnim objektivima – a to Andresu omogućava da radi u slabo osvetljenim prostorima bez stativa. „Neverovatna je mogućnost snimanja pri manjim brzinama zatvarača iz ruke za uličnu fotografiju“, kaže on.

Andres koristi kombinaciju RF i EF objektiva, ali polako prelazi samo na RF modele. „Sviđaju mi se male dimenzije objektiva Canon RF 50mm F1.8 STM pošto je savršen za uličnu fotografiju, a veliki otvor blende f/1,8 odličan je za scenarije pri slabom osvetljenju, pošto volim da snimam u sumrak ili noću“, objašnjava on. „Drugi objektiv koji koristim je Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM, a u pitanju je odličan svestrani model. Izuzetno je praktično što možete da snimate širokougaono pri 24 mm, pa sve do 105 mm, naročito za uličnu fotografiju, jer je dobro da napravite širokougaoni snimak, a zatim da zumirate istu scenu i zabeležite drugačiji izgled.“ Andres takođe koristi Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM, za koji kaže da je neverovatno oštar. „To je moj prvi izbor objektiva za fotografisanje proizvoda i profesionalni rad, koji zahteva mnogo detalja“, dodaje on.

Međutim, Andres kaže da je njegov radni objektiv Canon RF 24-70MM F2.8L IS USM. „Koristim ga za događaje, venčanja i uličnu fotografiju“, kaže on. „Opseg žižne daljine 24–70 mm sa velikim otvorom blende f/2,8 predstavlja vrhunsku kombinaciju.“

Kris Prisli – komercijalna fotografija

Žena se naslanja na upravljač automobila na komercijalnom portretu koji je Kris Prisli snimio pomoću fotoaparata Canon EOS R5.

Visoka rezolucija modela EOS R5 od 45 MP omogućava Krisu da maksimalno poveća kvalitet slike koji dobija pomoću RF objektiva. Snimljeno pomoću Canon EOS R5 sa objektivom Canon RF 50mm F1.2L USM pri 1/320 s, f/2,2 i ISO 125. © Chris Priestley

Osoba skija na planini dok sneg prska iza nje, na fotografiji koju je Kris Prisli snimio pomoću fotoaparata Canon EOS R5.

Kris je otkrio da je funkcija elektronskog zatvarača sa 20 kadrova u sekundi na modelu Canon EOS R5 izvanredna za akciju, kao što je ovo skijaško snimanje za čuveni brend sportske opreme. „Znam da ću odjednom imati 20 do 30 slika visokog kvaliteta, među kojima mogu da biram“, kaže on. „Takođe možete da doterujete postavke automatskog fokusa na modelu EOS R5 da biste dobili najbolju moguću konfiguraciju za ono što vam je potrebno.“ Snimljeno pomoću Canon EOS R5 sa objektivom Canon RF 70-200mm F2.8L IS USM pri 119 mm, 1/1.250 s, f/7,1 i ISO 125. © Chris Priestley

Režiser, videograf i fotograf iz Londona Kris Prisli kreira vrhunske vizuelne sadržaje za društvene mreže i brendove širom sveta. Neprestano unapređuje sadržaj i kamere. „Moja oprema mi pomaže da postižem visokobudžetne rezultate“, kaže on.

Sa napredovanjem Krisove karijere napredovali su i zahtevi klijenata. „Stalno su mi tražili da pružam 4K video zapise i fotografije višeg kvaliteta za štampanje u vreme kada je najavljen EOS R5“, kaže on, „Pa je to bila savršena prilika za nadogradnju.“

Često istovremeno snima fotografije i video materijal, a hibridni EOS R5 pruža beskompromisne performanse u obe oblasti. „EOS R5 može da snima 8K 30p – nije da mi je to još uvek potrebno, ali redovno koristim 4K 120p u punom formatu“, kaže on.

Senzor od 45 MP na modelu EOS R5 predstavlja ogromnu prednost i više je nego duplo veći od senzora na njegovom prethodnom DSLR fotoaparatu. „U situacijama kada ne mogu da kontrolišem subjekat, nemam uvek privilegiju da savršeno kadriram snimak“, nastavlja on. „Viša rezolucija mi omogućava da ponovo kadriram snimke u postprodukciji, a da i dalje pružim slike visokog kvaliteta.“

Napravite sledeći korak na fotografskom putovanju

Za mnoge, sistem Canon EOS R redefinisao je ono što znači biti fotograf i kreator. Od pristupačnih modela za početnike do moćnih vrhunskih modela, uz asortiman vodeće optike na tržištu, sistem može da raste sa vama – bez obzira na to da li pravite prve korake u vlogovanju ili pokušavate da uđete u svet profesionalne fotografije, pa tražite sledeći radni fotoaparat.

Lauren Scott

Srodni proizvodi

Srodni članci

  • ULIČNA FOTOGRAFIJA

    Izazov za objektiv za uličnu fotografiju

    Zašto je Canon RF 28mm F2.8 STM obavezan komad opreme za ulične fotografe.

  • FOTOGRAFISANJE NA PUTOVANJIMA

    Obilazak Sevilje sa fotoaparatom EOS R10

    Bloger Diana Milos otkriva zašto je ovaj kreativni fotoaparat savršen saputnik.

  • PEJZAŽNA FOTOGRAFIJA

    Izazov objektiva za pejzaže

    Profesionalni fotograf Veriti Miligan deli svoje iskustvo fotografisanja kreativnih pejzaža pomoću dva lagana objektiva.

  • PUTOVANJA

    Savršeni saputnik

    Profesionalni fotograf Martin Bisig putuje u Sri Lanku sa fotoaparatom EOS R10.