Portreti
Savršen je za pravljenje slika prijatelja i porodice, idealan za venčanja, događaje i zabave.
Ako želite da zabeležite bogatstvo prirode, kao fotograf pejzaža verovatno ćete ići na kampovanja, ekspedicije ili na planinarenje. Stoga je od suštinskog značaja da ozbiljno razmislite o izboru objektiva za različite lokacije.
Prilikom fotografisanja pejzaža obično bi trebalo da koristite široke ili ultraširoke žižne daljine, koje pružaju široku perspektivu i mogućnost snimanja širokih prostranstava. Da biste bili sigurni da birate odgovarajući objektiv za svoj stil pejzažne fotografije, potrebno je da razmotrite sve dostupne opcije žižne daljine i da izaberete opseg u skladu sa onim što želite da snimite.
Objektivi u opsegu žižne daljine od 11 do 20 mm (kada se koriste na fotoaparatu punog formata) daju izuzetno široko vidno polje, koje prevazilazi ljudsku perspektivu. Savršeni su za prenaglašavanje razdaljine između prednjeg plana i pozadine, kao i za dočaravanje doživljaja prostranosti ispred fotoaparata. Ultraširokougaoni objektivi izuzetno su efektivni za ispunjavanje kadra velelepnom arhitekturom i enterijerima.
Objektivi koji pokrivaju standardni širokougaoni opseg od 24 do 35 mm svakako daju široko vidno polje, ali uz manje naglašenu perspektivu u poređenju sa ultraširokougaonim opsegom. Ovaj opseg je pogodan za zbijenije kompozicije i koristan je kada ne želite da pozadina bude manja u odnosu na prednji plan.
Korišćenje veće žižne daljine može međusobno da približi elemente kompozicije, da ispravi perspektivu i da smanji razmeru scene, čime se dobija utisak da su prednji plan i pozadina međusobno bliže. Kada radite sa elementima scene u slojevima; kao što su šume sa planinama i suncem, ova tehnika može da proizvede uzbudljiv efekat. Sve preko 85 mm obično se smatra telefoto opsegom.
Na donjoj sceni možete da vidite da ultraširoki opseg daje veći kadar i da udaljeni elementi u kadru izgledaju kao da su mnogo dalje, kao i da su na snimku podjednako važni prednji plan i nebo. Sa povećavanjem žižne daljine vidljiv je suprotan efekat – vidno polje se sužava i elementi se međusobno približavaju.
Napomena: Gornje žižne daljine množe se sa 1,6 kada se za snimanje koristi APS-C fotoaparat.
EF-S objektivi kompanije Canon namenski su napravljeni za fotoaparate sa APS-C senzorom, kao što je EOS 760D, i nisu kompatibilni sa modelima punog formata, poput fotoaparata iz serije EOS 5D.
EF objektive možete da koristite sa svakim EOS fotoaparatom, ali kada EF objektiv koristite na EOS modelu sa APS-C senzorom, on daje ugaoni prikaz ekvivalentan objektivu sa žižnom daljinom 1,6x većom nego kod fotoaparata punog formata. Na primer, kada se EF 28mm f/2.8 IS USM koristi na fotoaparatu EOS 760D, daje ugao gledanja ekvivalentan objektivu od 45 mm na fotoaparatu punog formata. To je nešto što bi trebalo da uzmete u obzir prilikom snimanja širokougaonih pejzaža.
Možda izgleda čudno da u obzir uzmete „fiksni“ objektiv, odnosno objektiv sa fiksnom žižnom daljinom, ali pošto su optički jednostavniji i lakši od zum objektiva, a daju izvanredan kvalitet slike, mnogi profesionalci koriste ih samo iz tog razloga. Takođe mogu da vas podstaknu da se krećete i da kadrirate subjekat umesto da se oslanjate na zum.
S druge strane, nošenje više fiksnih objektiva često nije praktično kada ste u pokretu. U tim situacijama, lagani širokougaoni ili ultraširokougaoni zum objektiv može da bude bolji izbor zato što pruža veću fleksibilnost, bez potrebe za menjanjem objektiva.
U većini slučajeva pejzaži se snimaju pri malim otvorima blende (f/8 ili veći) kako bi prednji plan i pozadina bili oštro fokusirani. Međutim, ako razmatrate snimanje pejzaža pri slabom osvetljenju ili idete u ekstreme i snimate noćno nebo, vredi uzeti u obzir objektive sa širim otvorom blende (f/2,8 zum, pa čak i širi fiksni f/1,4). Ti objektivi takođe su idealni kada želite da zabeležite kretanje bez zamućenja – na primer, ptice koje poleću.
Nakon što uzmete sve te stvari u obzir, potrebno je da razmislite šta vam je važno za snimanje i koji stil pokušavate da postignete.
Viđenje tradicionalnog fotografisanja pejzaža obično obuhvata prostrane, široke pejzaže.
Da biste preneli fotografisanje pejzaža na novi nivo, pokušajte da eksperimentišete sa većom žižnom daljinom. Ovo može međusobno da približi elemente kompozicije, da ispravi perspektivu i da smanji razmeru scene, čime se dobija utisak da su prednji plan i pozadina međusobno bliže nego što zaista jesu. Kada radite sa elementima scene u slojevima; kao što su šume sa planinama i suncem ili doline i morski pejzaži, ova tehnika može da proizvede uzbudljiv efekat.
Takođe postoje specijalizovani tipovi objektiva koji sceni mogu da daju jedinstven izgled. Kolekciju objektiva možete da proširite objektivima „riblje oko“ ili „tilt-shift“, kako biste na slikama dobili svežu perspektivu.
Kružna perspektiva može da vam se učini neobičajeno, ali široko vidno polje ovog objektiva od 180° omogućava vam da se stilski izrazite i dodaje novu dimenziju tipičnom pejzažu. Možete da ga odaberete zbog opšteg upečatljivog stila i polukružnog stila koji daje.
Tilt-Shift (TS-E) objektivi obično se povezuju sa gradskim pejzažima i arhitekturom, a omogućavaju rešavanje problema sa perspektivom do kojih dolazi prilikom snimanja slika pod uglom. Naginjanjem i pomeranjem objektiva upravlja se nezavisno i oni imaju različit uticaj na slike.
Jedan od modela iz čuvene serije L kompanije Canon, ovaj profesionalni ultraširokougaoni zum objektiv ima impresivni opseg 11–24 mm sa minimalnom količinom izobličenja, čak i pri najvećoj žižnoj daljini. Izdržljivi dizajn zaštićen od vremenskih uslova čini ga otpornim na prašinu i vodu, pa stoga i idealnim za snimanje u surovim uslovima. Njegov kružni otvor blende sa 9 krilaca daje prelepe, zamućene pozadine.
Savršen je za pravljenje slika prijatelja i porodice, idealan za venčanja, događaje i zabave.
Uvećajte teksture i skrivene detalje na cveću, insektima, voću i tečnostima.
Snimanje subjekta u prirodnom okruženju. Potrebno je da poznajete navike subjekta.