Sa pejzažnom fotografijom, cilj je često da cela scena bude oštra, od prednjeg plana do pozadine, radi prikazivanja maksimalne količine detalja. To se zove maksimalna dubina polja. Da biste to postigli, potrebno je da podesite mali otvor blende (veliki f broj). Na gornjim primerima vidi se razlika između snimanja pejzaža sa velikim i malim otvorom blende.
Za prvu sliku je korišćen otvor blende f/4. Drvo u prednjem planu je oštro, ali je scena u pozadini zamućena. U drugom kadru, manji otvor blende f/16 omogućio je da prednji plan i pozadina budu jasniji. Ako je cilj da izdvojite jednu karakteristiku pejzaža, veliki otvor blende može da bude veoma koristan, ali je u većini slučajeva primereniji mali otvor blende i maksimalna dubina polja. Jednostavan način da podesite otvor blende za pejzaže je da koristite režim AV, pa da izaberete mali otvor blende, kao što je f/16. Pratite brzinu zatvarača – ako se previše smanji, možda će biti potrebno da koristite stativ ili da povećate ISO da biste izbegli zamućene slike.
Za najoštrije pejzaže, takođe je potrebno da snimate na najoptimalnijoj postavci objektiva. Opšte pravilo je da objektiv daje najoštriju sliku dva f-koraka od najšire postavke otvora blende. Ako koristite objektiv sa maksimalnim otvorom blende f/2,8, najoptimalnija postavka sa njim će biti oko f/5,6.
Uobičajeni problem za fotografe pejzaža je to da možete da fokusirate nešto u prednjem planu, ali uz rizik da sve iza bude zamućeno. Nasuprot tome, ako fokusirate elemente u pozadini, prednji plan je zamućen. Hiperfokalno fokusiranje pomaže vam da veći deo kadra bude oštar pronalaženjem najbliže tačke u kojoj možete da fokusirate, uz održavanje prihvatljivo oštre pozadine. Ova tehnika nije komplikovana kao što zvuči, a kalkulator dubine polja (DOF) i hiperfokalne razdaljine u aplikaciji Photo Companion obavlja teži deo posla umesto vas.