VODIČ ZA KUPOVINU

Najbolji osnovni Canon objektivi za fotografisanje divljih životinja

Ulazak u svet fotografisanja divljih životinja? Pravite upečatljive slike divljih životinja i ptica pomoću ovih objektiva sa fiksnom žižnom daljinom i zum objektiva kompanije Canon.
Canon Camera
Snimanje intimnih slika divljih životinja i ptica u prirodnom staništu zahteva razumevanje ponašanja životinja, terenske veštine, strpljenje i istrajnost. Ali čak i sa svim tim, nećete daleko stići bez telefoto objektiva.

Dobra vest je da ne morate da uložite mnogo novca u skupi profesionalni objektiv kako biste počeli da se bavite fotografisanjem divljih životinja. Dostupan je veliki izbor laganih objektiva za divlje životinje visokih performansi, uz modele koji odgovaraju kompaktnim EOS M fotoaparatima, naprednim AF i visokim ISO mogućnostima EOS R sistema punog formata bez ogledala i najnovijim modelima EOS DSLR fotoaparata.
Tri jelena fotografisana u silueti nasuprot oblaka koji su obasjani zlatnim svetlom.

Zum objektivi pružaju više opcija za kadriranje, što vam omogućava da idete od krupnih planova životinja do šireg kadra koji ih beleži u okruženju. Ovaj snimak je napravljen pomoću fotoaparata sa APS-C senzorom na 187 mm, što je 35 mm ekvivalentna žižna daljina od 299 mm. Snimljeno pomoću Canon EOS 850D sa objektivom Canon EF 70-300mm f/4.5-6 IS II USM pri 1/2.500 s, f/5,6 i ISO 800. © Ben Hall

Krupni plan sa šarenim papagajem sa zelenim perjem na glavi, zeleno-plavim krilima i jarko narandžastim telom.

Telefoto objektivi vam omogućavaju da pravite detaljne snimke životinja kojima ne možete da priđete blizu, bez obzira na to da li zbog toga što su opasne ili zato što samo želite da izbegnete da ih uznemiravate. Snimljeno pomoću Canon EOS R6 sa objektivom Canon RF 600mm F11 IS STM pri 1/350 s, f/11 i ISO 1.600.

Da li mi je potreban telefoto objektiv za fotografisanje divljih životinja?




Ne uvek. Ponekad možete da koristite širokougaoni objektiv (obično definisan kao onaj sa žižnom daljinom od 35 mm ili manjom) kako biste snimali slike divljih životinja u njihovom okruženju, ali ćete morati da se približite da biste to učinili. Ako želite da dobijete fotografije divljih životinja koje ispunjavaju kadar, obično vam je potreban objektiv u telefoto (85 mm ili veća žižna daljina) ili supertelefoto (300 mm i veća) opsegu. Ovi tipovi objektiva daju uže vidno polje – samo delić scene ispred vas – što znači da udaljene životinje i ptice izgledaju veće na slici.

Da li treba da koristim zum objektiv ili objektiv sa fiksnom žižnom daljinom za fotografisanje divljih životinja?




Telefoto zum objektivi su svestraniji i omogućavaju vam da promenite kadriranje fotografije bez potrebe za promenom položaja ili prekidanjem snimanja da biste promenili objektiv. Objektivi sa fiksnom žižnom daljinom pružaju samo jednu žižnu daljinu, ali su obično lakši od ekvivalentnih zum objektiva. Takođe su dostupni sa većim žižnim daljinama, što olakšava fotografisanje divljih životinja kojima ne možete fizički da se približite, čak ni kada zum objektiv nema dovoljno dosega.
Kanadska guska pliva na mirnoj vodi.

Revolucionarni EOS R sistem omogućava inovativan i lagan dizajn objektiva – kao što je Canon RF 800mm F11 IS STM sa težinom od 1.260 g i dužinom od samo 281,8 mm kada je u uvučenom položaju, što olakšava nošenje. Snimljeno pomoću Canon EOS RP sa objektivom Canon RF 800mm F11 IS STM pri 1/500 s, f/11 i ISO 1.250. © Ben Hall

Jelen sa velikim rogovima stoji u travnatom polju, sa podignutom glavom koja je okrenuta ka fotoaparatu.

Zum objektiv pruža fleksibilnost ponovnog kadriranja snimka da biste snimili scenu kada jednostavno nemate vremena da menjate objektive. Snimljeno pomoću Canon EOS 850D sa objektivom Canon EF 70-300mm f/4.5-6 IS II USM na 300 mm (35 mm ekvivalentna žižna daljina je 480 mm), 1/500 s, f/5,6 i ISO 400. © Ben Hall

Koje žižne daljine su najbolje za divlje životinje i ptice?

Ptice su obično manje i teže im se prilazi od drugih divljih životinja, pa vam je za njihovo fotografisanje često potrebna veća žižna daljina. Iako možete da pravite snimke velikog sisara koji ispunjava kadar sa objektivom od 300 mm ili 400 mm, za neke vrste fotografisanja ptica možda ćete morati da koristite objektiv od 500 mm, 600 mm ili čak 800 mm.

Međutim, veličina senzora fotoaparata može da vam pomogne. APS-C senzori u EOS M fotoaparatima bez ogledala i EOS DSLR fotoaparatima manji su od senzora punog formata, pa opsecaju sliku sa objektiva, čime subjekat ispunjava veći deo kadra. „Faktor isecanja“ je 1,6x, što znači da ako uzmete EF objektiv napravljen za fotoaparat punog formata i upotrebite ga na fotoaparatu sa APS-C senzorom, efektivno ćete povećati doseg objektiva za faktor 1,6. Na primer, EF objektiv od 400 mm na modelu Canon EOS 250D daje prikaz ekvivalentan objektivu od 640 mm (400 x 1,6) na fotoaparatu punog formata. Druge karakteristike objektiva ostaju iste, ali veći senzori mogu da pružaju manju dubinu polja, što daje veću zamućenost pozadine.
A male photographer in a green waterproof jacket crouches down to look through the viewfinder of a camera paired with a long lens with a camouflage cover.

Koje su druge karakteristike važne kada birate objektiv za divlje životinje?

Objektivi sa većim žižnim daljinama mogu da budu teži za mirnije držanje, ali ugrađeni optički stabilizator slike (IS) može da pomogne u ispravljanju zamućenja izazvanog podrhtavanjem fotoaparata. Snažni motor za fokusiranje pomoći će vam da pratite životinje koje se brzo kreću, a što tiše radi, manja je verovatnoća da ćete uplašiti životinju. Veći maksimalni otvor blende (manji f-broj) znači da objektiv može da propusti više svetla u fotoaparat, što može da pomogne prilikom fotografisanja životinja koje se brzo kreću u uslovima slabog osvetljenja. Na kraju, trebalo bi da uzmete u obzir veličinu i težinu objektiva pošto je veća verovatnoća da nosite kompaktni i lagani objektiv sa sobom, što vam omogućava da na najbolji način iskoristite svaku priliku za fotografisanje divljih životinja.

Međutim, zamućenje nije uvek loše, kao što profesionalni fotograf divljih životinja Ben Hol objašnjava u videu o pokazivanju kreativnosti pri apstraktnom fotografisanju divljih životinja*.

Koji su najbolji Canon objektivi za fotografisanje divljih životinja?

Evo izbora objektiva sa fiksnom žižnom daljinom i zumom koji su jednostavni za korišćenje i daju fotografije divljih životinja i ptica visokog kvaliteta.

Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM

Jelen sa velikim rogovima koji stoje na čistini u šumi okrenut prema fotoaparatu.

Na primer, udvostručivanje žižne daljine (sa 200 mm na 400 mm) omogućava da životinje i ptice izgledaju dvaput veće na fotografiji, što na najbolji način ističe subjekat kao tačku fokusa. Snimljeno pomoću Canon EOS RP sa objektivom Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM pri 400 mm, 1/40 s, f/8 i ISO 800. © Ben Hall

Jelen sa malim rogovima stoji uokviren paprati u zelenoj šumi.

Uzak ugao gledanja koji pružaju telefoto objektivi olakšava izbor savršene meke pozadine nasuprot koje ćete kadrirati životinju. Snimljeno pomoću Canon EOS RP sa objektivom Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM pri 373 mm, 1/50 s, f/8 i ISO 1.250. © Ben Hall

RF objektivi kompanije Canon za EOS R fotoaparate imaju brojne inovacije na polju dizajna, a RF 100-400mm F5.6-8 IS USM nije izuzetak. Lakši je od objektiva Canon EF 70-300mm F4-5.6 IS II USM, ali ima i veći doseg koji može dodatno da se poveća RF ekstenderima. Ima prednost stabilizatora slike sa 5,5 koraka, za oštrije snimke iz ruke (kao što su oni iznad) i koristi tehnologiju fokusiranja Nano USM za brzo i tiho automatsko fokusiranje koje neće uplašiti subjekte kojima pokušavate da se približite.

Canon RF 800mm F11 IS STM

Trenutno najduži RF objektiv, RF 800mm F11 IS STM, omogućava snimanje divljih životinja koje ispunjavaju kadar, bez obzira na to da li fotografišete veliku divljač ili ptice u svojoj bašti. Dodajte Canon ekstender RF 1,4x ili Canon ekstender RF 2x na objektiv i možete da dobijete još veći doseg – do 1.600 mm sa potonjim. EOS R fotoaparati omogućavaju automatsko fokusiranje čak i pri ovoj impresivnoj žižnoj daljini.

Za objektiv sa tako dugim dosegom, RF 800mm F11 IS STM je iznenađujuće kompaktan i lagan i ima optički stabilizator slike sa 4 koraka, za oštrije fotografije i video zapise iz ruke.
Zec u polju, zamućena pozadina, sa sunčevom svetlošću koja prikazuje vene u jednom uvetu.

Veliki doseg telefoto objektiva kao što je RF 800mm F11 IS STM omogućava fotografisanje plašljivih životinja bez njihovog uznemiravanja. Snimljeno pomoću Canon EOS RP sa objektivom Canon RF 800mm F11 IS STM pri 1/100 s, f/11 i ISO 500. © Ben Hall

Oprezni lemur na steni, sa otvorima na licu kamenom zidu iza njega.

Telefoto objektivi sa manjim maksimalnim otvorima blende, kao što su f/5,6 i f/11, lakši su za nošenje i pristupačniji od objektiva sa velikim maksimalnim otvorima blende (manji f-brojevi). Snimljeno pomoću Canon EOS RP sa objektivom Canon RF 600mm F11 IS STM pri 1/1.400 s, f/11 i ISO 1.600.

Canon RF 600mm F11 IS STM

Dok je objektiv Canon RF 800mm F11 IS STM naročito pogodan za fotografisanje ptica, RF 600mm F11 IS STM je supertelefoto objektiv opštije namene koji je pogodan za ptice i životinje. Njegov komplet funkcija sličan je objektivu RF 800 mm, uključujući otvor blende f/11 bez krilaca, za prijatno zamućivanje pozadine i STM motor za skoro nečujno automatsko fokusiranje, a radi sa Canon ekstenderom RF 1,4x (što vam daje žižnu daljinu od 840 mm) i Canon ekstenderom RF 2x (pruža 1.200 mm). Objektiv se takođe uvlači do dužine manje od 20 cm, što ga čini svestranim supertelefoto modelom koji možete da ponesete svuda.

Canon EF 70-300mm IS f/4-5.6 IS II USM

Patka fotografisana iz nivoa vode, kapljice vode kaplju joj sa kljuna.

Svestrani objektiv Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM kompatibilan je sa EOS DSLR fotoaparatima punog formata i APS-C, a može se koristiti i na EOS R i EOS M fotoaparatima pomoću adaptera. Snimljeno pomoću Canon EOS 850D sa objektivom Canon EF 70-300 IS f/4-5.6 IS II USM pri 267 mm (35 mm ekvivalentna žižna daljina je 427 mm), 1/320 s, f/5,6 i ISO 640. © Ben Hall

Ovo je zum objektiv koji pokriva širok opseg žižne daljine 70–300 mm i predstavlja klasični početnički objektiv za divlje životinje koji pruža fleksibilne opcije za kadriranje za veće životinje. Da biste se još više približili, postavite EF 70-300 IS f/4-5.6 IS II USM na Canon EOS DSLR fotoaparat sa APS-C senzorom (kao što je Canon EOS 850D, EOS 250D ili EOS 90D) i iskoristite prednost efekta uvećanja manjeg senzora, što vam pruža ekvivalent 112–480 mm.

Uz težinu od samo 710 g i kompaktnu dužinu do 14,55 cm, ovaj objektiv je pogodan za putovanja, a stabilizator slike sa 4 koraka doprinosi smanjivanju zamućenja od podrhtavanja fotoaparata, za oštrije slike.

Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM

Liska pliva na mirnoj reci.

Svestrani objektiv EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM je lagan i kompaktan, što znači da možete da ga ponesete svuda. Snimljeno pomoću Canon EOS 850D sa objektivom Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM pri 250 mm (35 mm ekvivalent žižne daljine je 400 mm), 1/400 s, f/5,6 i ISO 800. © Ben Hall

Dva labuda plivaju na mirnoj vodi.

Objektiv EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM omogućava vam da se približite udaljenim životinjama i da snimate glatko i tiho kako ne biste uznemirili subjekat – STM fokusiranje je toliko tiho da je mnogo manje verovatno da će ga mikrofon fotoaparata registrovati. Snimljeno pomoću Canon EOS 850D sa objektivom Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM na 200 mm (35 mm ekvivalentna žižna daljina je 320 mm), 1/4.000 s, f/5,6 i ISO 800. © Ben Hall

Ako tražite telefoto zum objektiv koji se uklapa sa objektivom od 18–55 mm iz kompleta, ovo je dobra opcija. Dizajniran za EOS DSLR fotoaparate sa APS-C senzorom, kao što su Canon EOS 2000D i EOS 4000D, EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM daje sliku sa ekvivalentnim vidnim poljem kao objektiv od 88–400 mm na fotoaparatu punog formata. Mali je, lagan i lak za nošenje tokom dana, u zoološkom vrtu ili parku za divlje životinje ili na izletu u prirodi.

Canon EF-M 55-200mm f/4-5.6 IS STM

Živopisni papagaj na grani, sa lisnatim drvećem u pozadini.

Prsten za ručno fokusiranje na objektivu EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM omogućava brzo i jednostavno precizno podešavanje fokusa, što je odlično za upečatljive portrete i detalje. Snimljeno pomoću Canon EOS M2 (sada ga je nasledio Canon EOS M6 Mark II) sa objektivom Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM pri 200 mm, 1/30 s, f/8 i ISO 100.

Ovaj kompaktni telefoto zum za EOS M fotoaparate bez ogledala daje prikaz ekvivalentan objektivu od 88–320 mm na fotoaparatu punog formata. EF-M 55-200mm f/4-5.6 IS STM ima stabilizator slike sa 3,5 koraka koji vam omogućava da pravite oštrije snimke iz ruke, a koristi stepenasti motor (STM) za glatko, veoma tiho automatsko fokusiranje koje je naročito pogodno za snimanje video zapisa divljih životinja koje ispunjavaju kadar.

Alternativni objektivi za divlje životinje

Iako telefoto objektivi predstavljaju glavni izbor za fotografisanje divljih životinja, postoji mnoštvo drugih objektiva koji mogu kreativno da se upotrebe prilikom fotografisanja životinja i ptica.

Na primer, makro objektivi, kao što su Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM, Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM i Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM, savršeni su za fotografisanje insekata i drugih sićušnih stvorenja. Oni fokusiraju sa manje razdaljine nego drugi tipovi objektiva, što vam omogućava da popunite sliku malim subjektom. Makro objektivi dostupni su sa raznim žižnim daljinama, a duži objektivi bolji su za fotografisanje divljih životinja zato što možete da snimate detalje sa veće razdaljine. Iako Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM nije namenski makro objektiv, ima impresivno makro uvećanje od skoro pola prirodne veličine i mogućnosti fokusiranja sa male razdaljine koje mogu da vam budu pri ruci kada odjednom uočite nešto u blizini što vredi zabeležiti.

Širokougaoni objektivi, kao što su Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM i ultraširokougaoni Canon RF 16mm F2.8 STM, takođe mogu da predstavljaju dobar izbor za bolje snimanje staništa životinja ili čitavog jata ptica, pa čak i za vlog u kojem vi u kadru govorite o divljim životinjama iza sebe. Ako koristite fotoaparat sa Wi-Fi funkcijom, možete da se odmaknete od fotoaparata i da dozvolite životinji da mu se približi, pa da napravite snimak pomoću besplatne smartfon aplikacije Canon Camera Connect koja vam omogućava da daljinski aktivirate okidač.


Napisao Markus Hokins


*Video zapis je dostupan samo na engleskom jeziku.

Slični proizvodi

Srodni članci

  • Crvena veverica gleda direktno u fotoaparat dok trči preko tepiha od suvog lišća i opalih latica.

    FOTOGRAFISANJE DIVLJIH ŽIVOTINJA

    Saveti za fotografisanje divljih životinja

    Saveti i tehnike za prenošenje fotografisanja divljih životinja na viši nivo i kako da na najbolji način iskoristite Canon fotoaparat i objektive.

  • Leopard odmara u hladu.

    FOTOGRAFISANJE DIVLJIH ŽIVOTINJA

    Od dobitnika nagrada do profesionalaca

    Dva dobitnika godišnje nagrade za mlade fotografe divljih životinja o tome šta je za njih značio rani uspeh.

  • FOTOGRAFISANJE DIVLJIH ŽIVOTINJA

    Fotografije divljih životinja snimljene pomoću fotoaparata Canon EOS 90D

    Pogledajte neverovatne rezultate snimanja divljih životinja za koje je Markus Varesvuo koristio Canon EOS 90D.

  • Krupni plan smeđeg pauka-skakača.

    MAKRO FOTOGRAFIJA

    Otkrijte svet insekata

    Otkrijte tajne živote sićušnih stvorenja uz savete Pjera Ankea.