Da biste snimali poput profesionalca, potrebna vam je odgovarajuća oprema. Ali zahvaljujući velikom izboru fotoaparata i objektiva koji su sada dostupni zahvaljujući brzom napredovanju tehnologije za fotoaparate, kako da znate koji komplet najbolje odgovara vašim potrebama?
Bez obzira na to da li ste diplomac koji ulazi u industriju, posvećeni hobista sa željom da proširi asortiman ili mladi profesionalac koji želi da napreduje u karijeri, jedan od glavnih elemenata koji treba da uzmete u obzir je vrsta fotografije kojom želite da se bavite. Dokumentarni fotograf koji će možda morati da radi tiho i diskretno u raznim okruženjima imaće različite zahteve za opremu u odnosu na modnog fotografa koji radi u pažljivo nameštenim scenarijima sa profesionalnim modelima.
Mogućnosti fotoaparata za snimanje video zapisa predstavljaju još jedan važan faktor. „To postaje sve važnija alatka“, kaže stručnjak za proizvode kompanije Canon Europe, Majk Burnhil. „Na primer, video predstavlja ključni element na društvenim mrežama, a veštine snimanja fotografija i video zapisa znatno otvaraju tržišta za rad u fotografskoj industriji.“
Ovde, tri mlada profesionalaca, svi specijalizovani za različita polja, i svaki sa jedinstvenom pričom o tome kako su ušli u industriju, razgovaraju o Canon fotoaparatima i objektivima koje koriste i zašto su idealni za odabrani stil. To su: nigerijski modni i portretni fotograf Emanuel Ojeleke, nemačko-ruski dokumentarni fotograf Nana Hajtman i austrijanac Ingo Lajtner, deo para koji se bavi fotografisanjem venčanja Karmen i Ingo. Uz lične uvide, dodatne stručne savete pruža Majk Burnhil.
Snimajte poput profesionalca: osnovni komplet za podizanje fotografije na viši nivo
Najbolji komplet za modnu fotografiju
Bivši profesionalni igrač igre Scrabble koji se zaljubio u fotografiju tokom putovanja na turnire širom sveta, Emanuel Ojeleke je osvajao nagrade, uključujući ASFA nagradu za najboljeg modnog fotografa godine za 2019. godinu. Uglavnom je samouk, u industriju je ušao snimajući venčanja (neka sa 3.000 gostiju) u svojoj domovini Nigeriji, pre nego što je prešao na životni stil, a sada redovno kreira smele i prelepe uvodnike za najbolje afričke modne časopise, a radi i komercijalne zadatke za brendove kao što su Coca Cola i Unilever.
„Počeo sam da koristim sistem EOS R 2018. i to je bilo otkrovenje za mene“, kaže on. „Ne morate da brinete o tehničkoj strani jer fotoaparati jednostavno daju rezultate, a vi imate slobodu da budete kreativni bez ograničenja.“ Uglavnom koristi Canon EOS R5 od kada je predstavljen 2020. godine. „Senzor od 45 MP beleži ogromnu količinu informacija i pruža mi mogućnost da isecam, a rezolucija slika i dalje ostaje visoka.
„Ako imate budžet, rekao bih da je EOS R5 idealan za modne zadatke, ali ako je budžet ograničen, preporučio bih EOS R6, pošto pruža skoro sve što i R5, samo sa manjom rezolucijom.“
„Iako je suština modne fotografije u odeći, kada pogledamo slike ljudi, obično nas prvo privuku lica, pa je praćenje lica/oka na EOS R5 i EOS R6 važno“, dodaje Majk Burnhil. „Druge karakteristike korisne za modne zadatke uključuju ekran osetljiv na dodir sa promenljivim uglom, koji omogućava snimanje iz različitih uglova, za zanimljive i dinamičke slike.“
Emanuelovi omiljeni objektivi su Canon RF 50mm F1.2L USM i RF 85mm F1.2L USM i oba preporučuje za studente mode. „Oštri su, brzi, veoma dobro napravljeni i vredni su ulaganja – dobar objektiv će vam trajati mnogo godina“, kaže on sa entuzijazmom.
„To su odlični objektivi za snimanje svega, od snimaka pune dužine do portreta sa laskavom perspektivom“, slaže se Majk. „Druga alternativa bio bi zum objektiv, kao što je RF 24-70mm F2.8L IS USM ili EF 24-70mm f/2.8L II USM, postavljen pomoću adaptera.“
Najbolji komplet za dokumentarnu fotografiju
Dokumentarni fotograf Nana Hajtman rođena je 1994. godine u Nemačkoj i kupila je prvi DSLR fotoaparat, Canon EOS 400D (sada ga je nasledio Canon EOS 850D) kada je imala 14 godina. Dok je odrastala, inspirisale su je slike koje je gledala u časopisu National Geographic i završila je studije fotoreportaže i dokumentarne fotografije na Univerzitetu primenjenih nauka i umetnosti u Hanoveru. Njeni radovi su, između ostalog, objavljeni u štampanim medijima National Geographic, TIME Magazine i de Volkskrant. Godine 2019. dobila je poziv da postane pridruženi član u agenciji Magnum.
Tokom proteklih godina, Nana, koja uglavnom radi na dugoročnim projektima, kao što je dokumentovanje zajednice oko poslednjeg rudnika uglja u Nemačkoj, koristila je Canon EOS R i Canon EOS R5. „Prethodno sam koristila Canon EOS 5D Mark III, ali sada volim da radim sa fotoaparatima bez ogledala kompanije Canon“, kaže ona. „Pošto nosim opremu čitavog dana, mnogo je bolje raditi sa lakšim fotoaparatom.“
Nana kaže da inovacije koje su uvedene na EOS R i EOS R5, uključujući AF pri slabom osvetljenju do -6 EV, pružaju odlične prednosti za dokumentarni rad. „Osetljivost pri slabom osvetljenju važna je kada radite pri slabom osvetljenju bez blica, a mogućnost korišćenja režima tihog snimanja na fotoaparatu znači da možete diskretno da radite“, kaže ona. „Svakako preporučujem EOS R i EOS R5 studentima dokumentarne fotografije.“
Za one sa ograničenim budžetom, još jedan fotoaparat iz EOS R sistema, EOS RP, predstavlja opciju. „U pitanju je manji, lakši fotoaparat i ima mnoštvo sjajnih funkcija, kao što je režim za tiho snimanje i, kao i drugi fotoaparati iz sistema EOS R, potpuno je kompatibilan sa EF objektivima“, kaže Majk.
„Ako možete da rastegnete budžet za EOS R6, njegove neverovatne mogućnosti pri slabom osvetljenju omogućavaju vam da radite u širokom opsegu uslova osvetljenja, a praćenje lica/oka znači da ne morate da brinete o fokusiranju i da umesto toga možete da se usredsredite na tajming, kompoziciju i izraze.“
Pošto Nana voli da se približi osobama koje fotografiše, skoro uvek koristi objektive Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM i RF 50mm F1.2L USM. „Dva objektiva su sve što mi treba“, kaže ona. „Više volim objektive sa fiksnom žižnom daljinom nego zum objektive, pošto vas oni teraju da se pomerate i više radite na slikama.“
Majk se slaže da su ova dva objektiva savršena kombinacija. „Žižne daljine od 35 mm i 50 mm uvek su bile popularne za dokumentarni i reportažni rad, pošto daju prirodnu perspektivu“, kaže on. „RF 35mm F1.8 Macro IS STM je mali, pristupačan i ima stabilizator slike sa 5 koraka, za oštre snimke iz ruke.“
Najbolji komplet za fotografisanje venčanja
Karmen i Ingo Lajtner su se upoznali 2003. godine na italijanskoj plaži. Nakon što su otkrili da dele ljubav prema fotografiji dok su putovali zajedno, počeli su da fotografišu venčanja članova porodice i prijatelja, pre nego što su 2009. godine napravili sledeći korak i pokrenuli posao.
Tim koji čine muž i žena, koji su karijeru započeli kao tehnički inženjer i šminker, tim redosledom, od tada fotografišu venčanja na nekim od najlepših lokacija na svetu. Njihov prvi DSLR fotoaparat, koji i dalje poseduju, bio je Canon EOS 350D (sada ga je nasledio Canon EOS 850D), a sada koriste EOS R5 i EOS R6 i a često rade istovremeno, tako što jedan snima fotografije, a drugi video.
„Najvažnija funkcija za nas je izuzetno precizni sistem fokusiranja na modelima EOS R5 i EOS R6“, kaže Ingo. „Čak i kada su objektivi širom otvoreni, snimci su neverovatno oštri. Druga velika prednost, koja važi i za video, je stabilizacija slike u telu (IBIS), koja daje do 8 koraka stabilizacije uz određene objektive, što uklanja potrebu za stativima.“
Za one koji žele da rade kao fotografi venčanja, Ingo smatra da definitivno vredi investirati u EOS R5. „Ako vam ne trebaju datoteke od 45 MP, takođe biste bili izuzetno zadovoljni modelom EOS R6“, dodaje on.
„Dve najveće prednosti ovih fotoaparata za fotografisanje venčanja su praćenje lica/oka i funkcija tihog snimanja, koja vam omogućava da fotografišete bez ometanja ljudi, naročito na tihim lokacijama“, dodaje Majk. „Osim toga, u pitanju su hibridni fotoaparati koji omogućavaju snimanje 8K RAW i 4K 120p video zapisa na modelu EOS R5, kao i 4K do 60p na modelu EOS R6.“
Karmen i Ingo uglavnom koriste objektive Canon EF 35mm f/1.4L II USM, RF 50mm F1.2L USM i RF 85mm F1.2L USM, kao i RF 28-70mm F2L USM. Za nekoga ko ulazi u svet fotografisanja venčanja, Ingo ima ovaj savet: „Preporučujem objektive od 35 mm i 50 mm sa širokim maksimalnim otvorima blende – objektive iz serije L ako možete da ih priuštite.“
„Kada počinjete kao fotograf venčanja, višefunkcionalni zum, kao što je RF 24-105mm F4L IS USM, izuzetno je koristan. To je objektiv koji je veoma svestran“, predlaže Majk. „Zatim tome možete da dodate RF 50mm F1.8 STM ili EF 85mm f/1.8 USM – nešto brzo, malo i svetlo. To vam omogućava da snimate različite vrste slika, kao što je korišćenje najšireg otvora blende za izolovanje subjekta u odnosu na pozadinu. Sa zum objektivom i brzim objektivom sa fiksnom žižnom daljinom, trebalo bi da budete spremni za većinu situacija.“
Bez obzira na planiranu putanju i da li je u pitanju modna i portretna fotografija, dokumentarna fotografija, fotografisanje venčanja ili nešto drugo, ulaganje u odličnu opremu je investicija u vašu budućnost. Vaša profesionalna avantura počinje ovde…
Napisao Dejvid Klark
Slični proizvodi
-
RF 24-70mm F2.8L IS USM
Učinite profesionalnim fotografije snimljene fotoaparatom punog formata bez ogledala uz 24–70 mm zum objektiv sa velikim otvorom blende i stabilizacijom slike u 5 koraka. -
RF 24-105mm F4L IS USM
Lagan i svestran zum objektiv 24-105mm f/4 L serije sa brzim i tihim autofokusom i 5 koraka stabilizacije slike. -
EOS RP
Mali, lagani i intuitivni fotoaparat punog formata bez ogledala, dizajniran za putovanja i svakodnevno fotografisanje. -
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
35mm f/1.8 MACRO sa velikim otvorom blende za širokougaonu perspektivu, fokusiranje izbliza i hibridnu stabilizaciju slike. -
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
35mm f/1.8 MACRO sa velikim otvorom blende za širokougaonu perspektivu, fokusiranje izbliza i hibridnu stabilizaciju slike. -
EOS R6
Šta god da snimate i kako god da snimate, EOS R6 vam omogućava da pokažete kreativnost na načine za koje niste verovali da su mogući. -
EOS R
Fotoaparat punog formata bez ogledala koji otvara nove kreativne mogućnosti za fotografe i filmadžije. -
RF 50mm F1.2L USM
f/1,2 objektiv sa fiksnom žižnom daljinom od 50 mm, za vrhunsku oštrinu, uz izvanredne performanse pri slabom osvetljenju. -
RF 50mm F1.2L USM
f/1,2 objektiv sa fiksnom žižnom daljinom od 50 mm, za vrhunsku oštrinu, uz izvanredne performanse pri slabom osvetljenju. -
Mount Adapter EF-EOS R
Standardni adapter za montiranje EF-EOS R omogućava veoma jednostavno korišćenje EF-S i EF objektiva na EOS R fotoaparatima. -
Mount Adapter EF-EOS R
Standardni adapter za montiranje EF-EOS R omogućava lako korišćenje EF i EF-S objektiva na EOS R sistemu, uz održavanje kvaliteta i performansi. Saznajte više.