Umetnički fotograf Kris Vord često se vraća na istu scenu – kao što je ovo drvo, južno od Linkolna u Engleskoj – kako bi zabeležio uticaj koji izgled neba i usevi zasađeni na polju mogu da imaju na sliku. „Ovde je nebo bilo maglovito i bez oblaka, uz strnjike od nedavne žetve“, kaže on. Kris je preeksponirao nebo i polje da bi dobio čistiju kompoziciju. „Negativni prostor pomaže u izolovanju stabla, a živa ograda stvara upečatljivu liniju horizonta za razdvajanje neba i polja.“ Snimljeno pomoću Canon EOS R6 sa objektivom Canon RF 24-105mm F4L IS USM pri 105 mm, 1/330 s, f/11 i ISO 100. © Chris Ward
Percepcija boja je intenzivno povezana sa emocijama. Postoje psihološke teorije o tome kako različite boje utiču na nas. Razlikuje se u različitim kulturama, ali se smatra da je zelena ili plava često smirujuća, dok crvena ili narandžasta stimulišu i, očigledno, čine da osetimo glad! Ove ideje utiču na naš izbor odeće, kako dekorišemo domove, a kada je u pitanju fotografija, na fotografije koje snimamo.
Ali ne doživljavaju svi boje na isti način. Umetnički fotograf Kris Vord iz Ujedinjenog Kraljevstva rođen je sa stanjem pod nazivom deuteranopia, što znači da ima poteškoća da vidi nijanse zelene. On je otkrio da mu je vid mnogo više prilagođen prepoznavanju finih detalja, suptilnog kontrasta i različitih tekstura u odnosu na druge ljude – što mu odlično služi kao stručnjaku za monohromatsku fotografiju.