OSNOVE FOTOGRAFISANJA

Sveža perspektiva za poznate scene

Od uživanja u prirodi do korišćenja prirodnog svetla, tri fotografa dele savete o tome kako da svakodnevne trenutke pretvorite u nezaboravne slike.
Fotograf Kamila Raterford smeje se za kameru, a talasi zapljuskuju obalu iza nje.

Lako možemo da zanemarimo zanimljivost oblasti u kojoj živimo i često pogrešno verujemo da je neophodno putovati stotinama kilometara da bismo kreirali zanimljive fotografije. Međutim, odvajanje vremena za posmatranje poznatih scena iz nove perspektive može da bude odličan način za udisanje novog života slikama. Pitali smo tri fotografa iz različitih delova sveta kako pronalaze nove perspektive koje pružaju inspiraciju njima i njihovoj publici. Evo nekih od njihovih najboljih saveta za kreiranje inspirativnih slika kada snimate blizu kuće.

1. Pokažite kreativnost dok snimate uzbudljive gradske pejzaže

Londonska brana na Temzi u sumrak, sa raznobojnim svetlima dela grada Canary Wharf vidljivim u pozadini.

Bez obzira na to da li živite u užurbanom gradu ili u tihoj ruralnoj oblasti, možete da pravite zadivljujuće snimke ako eksperimentišete sa kompozicijom i postavkama fotoaparata. Ova slika je snimljena pomoću dugačke ekspozicije.

Fotograf iz Londona Laku Dejvis snima avanture u svom rodnom gradu i oko njega. Stoga se gradski pejzaži i ulične scene najčešće nalaze ispred njenog objektiva. Dve njene omiljene slike kombinuju kultne londonske prizore sa kreativnom notom.

„Otišla sam do brane na Temzi tokom zalaska sunca i videla kako se Canary Wharf sija u pozadini“, kaže Laku, koja je ovaj impresivni pogled zabeležila pomoću fotoaparata Canon EOS M50 sa Canon adapterom za montažu EF-EOS M i telefoto objektivom Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM (sada ga je nasledio Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM).

„Ovaj objektiv sam koristila zbog komprimovanja do kojeg dolazi kod telefoto objektiva“, objašnjava ona. „Obično približava pozadinu, pa sam znala da ću dobiti odličan pogled na Canary Wharf između barijera.“ Telefoto objektivi efektno komprimuju perspektivu da bi pozadina i prednji plan izgledali bliže nego što jesu.

Dugačka ekspozicija i ND filter su istakli scenu i kreirali živopisan, ali nadrealan efekat. „Ekspozicija od 30 sekundi može da prenaglasi istaknute delove, pa sam koristila ND filter na objektivu, koji mi je pomogao da istaknuti delovi budu pravilno eksponirani i da ne budu previše svetli kada započnem uređivanje“, kaže Laku.

Portret lajfstajl i putnog fotografa Lakua Dejvisa.

Laku Dejvis

Lajfstajl i putni fotograf iz Londona uživa u snimanju gradskih pejzaža sa kreativnim preokretom.

2. Snimajte znamenitosti iz jedinstvene perspektive

Autobus na sprat prelazi preko Tauerbridža u Londonu u Ujedinjenom Kraljevstvu dok izlazi sunce. Nebo je narandžasto u pozadini.

Laku preporučuje da mesta posećujete tokom različitih doba dana, da biste napravili savršen snimak. Ovaj snimak na kojem autobus na sprat prelazi preko Tauerbridža napravila je u 5:30.

Noćni snimak osvetljene zgrade Šard u Londonu koja se nadvija nad delom grada Southwark. U prednjem planu se vidi londonski milenijumski most.

Ulična fotografija i gradski pejzaži, kao što je ovaj neverovatni snimak zgrade Šard u Londonu, dominiraju u radovima koje snima Laku. Za gradske pejzaže se obično koriste širokougaoni objektivi, ali je korišćenje telefoto objektiva omogućilo Laku da zabeleži poznatu lokaciju na neuobičajen i jedinstven način.

Kada su u pitanju druge poznate i često fotografisane znamenitosti, kao što je londonski Tauerbridž, Laku preporučuje da potražite alternativne perspektive, zbog čega ćete možda morati da izađete rano i da ponesete fotoaparat. Jednom prilikom je odlučila da krene u 5:30 i da se usredsredi na određeni deo arhitekture ovog čuvenog mosta.

Upotrebila sam telefoto objektiv da bih izolovala kulu i postigla efekat aure pomoću svetlosti izlazećeg sunca u pozadini“, kaže ona. „Narandžasto nebo je stvorilo tu sliku – i londonski autobus!"

Njen savet za one koji traže inspiraciju dok istražuju lokalno okruženje je da posećuju omiljene lokacije u različito vreme tokom dana, kako bi dobijali zanimljive rezultate.

„Postavite sebi izazov tokom različitih perioda dana da biste videli kakvo je svetlo“, kaže Laku. „Probajte da koristite različite objektive ili ćete samo iznova snimati istu sliku. Neka bude zanimljivo vama i osobama koje pregledaju vaše slike.“ Objektiv Canon EF-M 32mm f/1.4 STM predstavlja dobru opciju pri slabom osvetljenju, zato što je tako brz i propušta puno svetla. Ako želite širokougaoni prikaz i da zabeležite što više scene, vredi probati objektiv Canon EF-M 11-22mm f/4-5.6 IS STM.

3. Pronađite najbolje svetlo

Silueta figure nasuprot dramatičnog narandžastog izlaska sunca.

Pjer Dubi iznova posećuje isti park i uvek traži novi ugao za fotografisanje.

Odlazak u regionalni prirodni park Pilat u regionu Rhône-Alpes na jugoistoku francuske uneo je novu dimenziju na slike Pjera Dubija. Mladi fotograf koji za snimanje koristi Canon EOS 5D Mark III (sada ga je nasledio Canon EOS 5D Mark IV) fotografiše od 15. godine, ali je tokom studija fotografije razvio ljubav prema avanturama u prirodi. Prijateljima pripisuje zasluge za rasplamsavanje svoje strasti prema prirodi i kaže da ponovno otkrivanje lokalnih oblasti pospešuje kreativnost, što je vidljivo na njegovim omiljenim slikama, koje su sve snimljene u istom parku.

„Da biste otkrili prelepa mesta, najbolje je da u istraživanje idete što je češće moguće, a naići ćete na više mesta nego što mislite“, savetuje on. „Inspiraciju tražim na Instagramu. Posećujte mesta u različito vreme i isprobajte različite uglove da biste dobili željenu atmosferu.“

Da biste kreirali ambijent na fotografijama, Pjer preporučuje da izađete rano ujutru ili uveče. „Vreme kada je svetlo prelepo je rano ujutru i u vreme izlaska i zalaska sunca“, kaže on. „Silueta okruženja (iznad) je snimljena tokom zalaska sunca. Da biste kreirali ovakvu fotografiju, najbolje je da unapred proverite vremensku prognozu i da dođete 30 minuta ranije, da biste sebi dali vremena da pronađete mesto i da osmislite različite kadrove koje možete da isprobate. Za ovu sliku sam odlučio da podeksponiram povećavanjem brzine zatvarača i snimanjem pri malom otvoru blende od f/22. To sam uradio da bih dobio dobro definisanu, tamnu siluetu – da bih stvorio tamniju atmosferu.“

Pjer Dubi – portret.

Pjer Dubi

Ovaj 21-godišnji fotograf prirode uživa u snimanju sa prirodnim svetlom tokom izlaska i zalaska sunca.

4. Obratite pažnju na detalje

Krupni plan lista paprati nasuprot tamne pozadine.

Još jedan odličan način za pravljenje zanimljivih snimaka bez dugačkih putovanja je da se usredsredite na detalje koji iz prve mogu da se učine očiglednim. Pjer voli detaljnije da posmatra prirodu.

Lišće drveta sa suncem kao pozadinskim svetlom.

Ova slika lišća drveta osvetljenog sjajem zalazećeg sunca snimljena je blizu vodopada Saut du Gier.

„Morate da posmatrate sve što se dešava oko vas, do najsitnijih detalja“, kaže Pjer, a misli na svoju drugu omiljenu sliku – delikatni prikaz lista paprati. ISO vrednost 3.200 i otvor blende f/4,5 pomogli su mu da oživi tamne dubine šume. Otvaranjem objektiva Canon EF 70-200mm f/2.8L USM uspeo je da smanji dubinu polja i da usredsredi pažnju na centralni deo paprati i na njenu divnu teksturu. Visoka ISO vrednost je bila potrebna zbog nedostatka svetla u šumi.

„Kada sam snimio ovu fotografiju, bio sam na kratkom izletu u šumi“, objašnjava Pierre. „Bilo mi je potrebno da razbistrim misli i primetio sam paprat obasjanu zrakom svetla. Veoma mi se sviđa ova slika zato što predstavlja lepotu i krhkost prirode.“

5. Pronađite izvanredne stvari u svakodnevici

Dva dečaka se igraju u pesku ispred šupe za drva, prekriveni prašinom.

Svetlosni uslovi prirodno se menjaju tokom dana. Izbor pravog trenutka za fotografisanje može da napravi razliku između izvanredne slike – kao što je ovaj snimak Kamiline dece sa atmosferom – i obične.

Nagrađivani profesionalni fotograf Kamila Raterford poreklom je iz Škotske, ali je počela da prati skijaške sezone na Novom Zelandu. Privuklo je fotografisanje priča o sportistima u prirodi, pa sada živi u živopisnom gradu Vanaka sa suprugom, uzgajivačem merino ovaca, i sa dva sina.

Kamilin reportažni stil značajno se oslanja na prirodno svetlo, što je očigledno na ovoj slici sa pozadinskim osvetljenjem na kojoj se njeni sinovi igraju u pesku, koja je snimljena pomoću fotoaparata Canon EOS R sa EOS R adapterom i njenim omiljenim objektivom, Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM.

„Meni omiljena stvar u vezi sa ovom slikom je izraz lica mog mališana“, kaže ona. „Ludo se zabavlja. Iskonska radost neometane igre čini ovu fotografiju onim što jeste.

„Kada posmatrate decu dok se igraju, ponekad nemate vremena za prebacivanje na objektive sa fiksnom žižnom daljinom“, dodaje ona. „Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM ima savršen opseg zuma za te prilike, a kvalitet slike je približan onom koji možete da dobijete pomoću objektiva sa fiksnom žižnom daljinom.“

Snimanje prema suncu može da bude izazovno, ali i zabavno, kaže Kamila, ali fotoaparati bez ogledala, kao što je Canon EOS RP, pružaju prednost zahvaljujući elektronskom tražilu. „Možete da pratite ekspoziciju i da je povećavate ili smanjujete za nekoliko koraka, u zavisnosti od intenziteta pozadinskog svetla“, objašnjava ona.

Portret Kamile Raterford sa naočarima za sunce.

Kamila Raterford

Kamila je nagrađivani fotoreporter poreklom iz Škotske, a sada živi na farmi na Novom Zelandu sa porodicom. Specijalizovala se za sportsku, turističku i lajfstajl fotografiju.

6. Ispričajte priču tako što ćete fotografisati ono što znate

Muškarac u radionici koristi ugaonu brusilicu dok je okružen alatom. Sunce sija kroz prorez na zadnjem zidu.

Način na koji se varnice iz ugaone brusilice i odblesak svetla međusobno oponašaju dodaje potpuno novu dimenziju nečemu što bi inače bila sasvim obična slika.

Kamilina slika supruga u radionici na farmi predstavlja bogatu istoriju mesta na kojem žive. Samo prirodno svetlo i mala brzina zatvarača, Kamila pokazuje kako nije potrebno da odete daleko da biste kreirali narativ.

„Naši momci su peta generacija na farmi i ova radionica je neverovatan prostor koji obožavam da fotografišem“, kaže ona. „Dečaci obožavaju da gledaju oca kako popravlja stvari. Primetila sam kako svetlo ujutru ulazi sa zadnje strane i stvara jak odblesak u levom uglu“, kaže ona.

„Snimala sam širokougaono pomoću objektiva Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM, pošto sam želela da ispričam celu priču. Povećala sam ISO na 800 da bih dobila malo dodatnog svetla i snimala sam pri 1/80 s. To je bila dobra brzina zatvarača za snimanje kretanja točka i varnica koje lete.“

Stoga, bez obzira na to da li hodate kroz šumu, uživate u šetnji po gradu ili se opuštate u udobnosti doma, lokalno istraživanje ne mora da podrazumeva prosečne fotografije. Time što ćete obučiti oko da uočava prilike za fotografisanje u običnim situacijama i snimati slike koje su vama važne, možete da kreirate zaista posebne slike.


Napisala Lorna Dokeril

Srodni proizvodi

  • Fotoaparati bez ogledala

    EOS R50

    Snimite sadržaj koji će privući najviše pažnje pomoću ovog EOS R fotoaparata bez ogledala, od oštrih fotografija do 4K filmova i strimova uživo. Sve u jednom namenskom uređaju.
  • Fotoaparati bez ogledala

    EOS R8

    Pređite na fotografiju i video u punom formatu i realizujte svoje kreativne ambicije.
  • Fotoaparati bez ogledala

    EOS R5

    Preispitajte ono što znate o fotoaparatima bez ogledala. Beskompromisne performanse modela EOS R5 uneće revoluciju u vaše fotografisanje i snimanje filmova.

Srodni članci

  • AVANTURISTIČKA FOTOGRAFIJA

    Saveti za avanturističku fotografiju

    Pet saveta za snimanje aktivnosti na otvorenom pomoću EOS M6 Mark II.

  • ZIMSKA FOTOGRAFIJA

    Kako da snimate bolje zimske fotografije

    Na najbolji način iskoristite ovo prelepo godišnje doba sa fotografom Vladimirom Medvedevim.

  • PEJZAŽNA FOTOGRAFIJA

    5 najboljih saveta za snimanje pejzaža sa ubrzanim protokom vremena

    Oživite pejzaže pomoću ovih vrhunskih saveta za fotografisanje sa ubrzanim protokom vremena.

  • FOTOGRAFISANJE DIVLJIH ŽIVOTINJA

    Fotografisanje divljih životinja u urbanom okruženju

    Kristin Sonvila i Mark Graf otkrivaju najbolje savete i tehnike za fotografisanje divljih životinja u vašem neposrednom okruženju.