OBRATITE NAM SE
Izdvojite svoje poslovanje
Tokom proteklih pola veka, švajcarska kompanija Rohner Spiller dostigla je lidersku poziciju na polju komercijalne štampe. Zahvaljujući brzoj, sveobuhvatnoj usluzi štampe visokog kvaliteta, ova kompanija je stekla veliku i lojalnu bazu klijenata na širokom opsegu tržišta, od arhitekata i grafičkih dizajnera do malih i srednjih preduzeća i velikih kompanija. Njeno potpuno optimizovano okruženje proizvodnje, koje obuhvata hardver za sve, od uskog i širokog formata štampanja i završne obrade do skeniranja i laminiranja, opremljeno je da iznese skoro svaku porudžbinu za štampanje.
Međutim, kako ističe Remo Martin, generalni direktor kompanije, novi poslovi se ne dobijaju samom mogućnošću proizvodnje – nešto što je 2012. godine postalo goruće pitanje: „Naša kompanija je dobro poslovala i imali smo dosta posla od postojećih klijenata. Ali cene su brzo padale, pa nam je bio potreban način da održimo i povećamo profit i pružimo dugoročnu stabilnost. Bili su nam potrebni novi klijenti.”
Kompanija je razmatrala ulaganje u novu opremu za štampu i završnu obradu, ali ova rešenja nisu nudila onaj oglašavački apel koji smo ciljali: „Fokusirajući se na promenljivi pejzaž komunikacije, tražili smo način da pomognemo klijentima da se prilagode kulturi koja se razvija, u kojoj je svako u sve većoj meri konzumirao informacije putem različitih medija.“
Iako su Martin i njegov tim bili svesni mogućnosti marketinga na mreži i upotrebom multimedija, priseća se i toga da nisu imali neophodan uvid niti znanje o marketingu: „Bili smo preplavljeni količinom dostupnih informacija i zato smo tražili partnera koji bi mogao da filtrira bujicu informacija, pojednostavi tržište i povede kompaniju kroz neistraženu teritoriju.“
"Kao rezultat našeg partnerstva sa kompanijom Canon, multimedija sada čini veliki deo naše ponude usluga."
Nakon detaljnog istraživanja tržišta, koje je obuhvatalo razgovor sa vodećim dobavljačima multimedijalnih rešenja na sajmu drupa 2012, kompanija Rohner Spiller odlučila je da uloži u predlog kompanije Canon, koji obuhvata softver DirectSmile. „Dve stvari koje su izvan mogućnosti softvera postale su veoma jasne tokom naših razgovora sa kompanijom Canon. Prva, da kompanija ima opsežno iskustvo na tržištu i druga, da bi mogla da funkcioniše u svojstvu našeg partnera i tog vodiča koji nam je potreban.“
Vodič je bio u formi trodnevne sesije obuke koju je pružila kompanija Canon, na kojoj su Martin i njegov tim naučili osnove multimedija i kako da kreiraju kampanje za klijente koristeći DirectSmile. „Ova neprocenjiva obuka dopunjena je detaljnim razgovorima o poslovanju, sa fokusom na omogućavanju profitabilnosti usluge. Zajedno sa kompanijom Canon radili smo na brojnim idejama, i oni i mi smo predlagali nove poslovne modele, a Canon nam je pokazao postojeće kampanje za klijente u čijem su ostvarivanju učestvovali. To nam je pomoglo da definišemo smer u kojem smo želeli da idemo.“
Ovaj novi smer je bio važan. Uzevši u obzir jaku svest o brendu kompanije Rohner Spiller kao dobavljaču usluga štampanja, odlučeno je da je novoj multimedijalnoj ponudi kompanije potreban sopstveni identitet na tržištu. Iako bi ova nova usluga naposletku vodila nazad u glavno poslovanje, zbog toga je podešena kao zasebno odeljenje pod nazivom „Querfeld1“. Izvedeno iz nemačkog izraza za „kros“, ovo ime savršeno jasno prenosi duh istraživanja u novom poduhvatu kompanije.
"Ne samo da smo proširili plan za osvajanje novih klijenata i vraćanje starih, već smo povećali obime štampe za 20 procenata."
Danas, Querfeld1 je uspešan brend koji je ojačao poslovanje kompanije Rohner Spiller. Querfeld1 tim, prevođen posvećenim stručnjacima koji nude usluge digitalnog marketinga kao što su marketing e-poštom, e-bilteni i dizajn veb stranice, takođe pruža podršku klijentima svojim marketinškim strategijama:
„Postojećim klijentima se sviđaju naše nove veštine za multimedije i automatizaciju marketinga, kao i činjenica da možemo da povećamo vrednost njihovih kampanja. Možemo da pojednostavimo i automatizujemo njihove radne procese uz minimalnu intervenciju, kao i da transformišemo naše proizvode štampe u rešenja koja nam povećavaju prihode. Ne samo da smo proširili poslovni model i proširili plan za osvajanje novih klijenata i vraćanje starih, već smo povećali obime štampe za 20 procenata.“
Osim uobičajenih primena multimedija kao što je direktna pošta sa ugrađenim personalizovanim početnim veb stranicama, brend je takođe razvio sofisticirani alat na mreži za lokalne auto-servise. Martin se priseća: „Naše prvo veliko rešenje bio je sistem CARS 2.0, alatka na mreži za nadgledanje koja pomaže auto-servisima da prikupe detaljne informacije o željenim metodama komunikacije svojih klijenata. Bilo telefonom, SMS-om, direktnom poštom ili e-poštom, alatke im pomažu da njihova komunikacija bude efikasnija.“
Martin zaključuje: „Imamo blizak odnos sa kompanijom Canon, koja nam je pomogla da održimo poslovanje. Canon tim je uvek tu da nas podrži i pruži nam brz odgovor na bilo koje pitanje. Kao rezultat našeg partnerstva, multimedija sada čini veliki deo naše ponude usluga. Isplatili smo ulaganje i vremenom očekujemo povećanu profitabilnost i dalji rast.“
"Imamo blizak odnos sa kompanijom Canon, koja nam je pomogla da održimo poslovanje."